Monday 28 March 2011

Pensionärsjävlar!!

Här kommer en uppdatering om helgen som gått. Det har varit en lugn helg som vanligt, inte mycket händer i Hobart måste jag säga. Igår var vi på Söndags-lunch hos Evans handledare Geoff, trevlig tillställning med fem barn mellan 2 och 7 år gamla, så det var livat värre. 

Hela helgen fungerade i stort sett som en lugn uppvärmning inför gårdagens Formel 1 premiär! Vi vet ju alla hur det gick vid det här laget, Sebastian Vettel körde ohotad mot ännu en Red Bull-seger medans Mark Webber hade problem med bilen och fick nöja sig med en femteplats. Fram tills nu har jag tyckt att det är en dundertråkig sport, vad är det för idé att köra så många varv runt samma bana? Men eftersom att jag bor med en Formel 1-galning så var det svårt att undgå att titta när det racades varannan Söndag. Så det var förra säsongen som jag blev invigd i Formel 1 världen, och som det nyblivna fan jag är så ser jag nu fram emot denna säsong och allt vad den har att erbjuda!

Det är stunder som denna som man kan ångra att man inte visste mer om sporten när man tillsammans med fyra tjejkompisar köpte biljetter på svarta marknaden och besökte Montreals Grand Prix 2006. Hade man vetat mer, hade man kanske ägnat mer än tio minuter till att se på racet, och inte gått runt och köpt souvenirer resten av tiden. Men, men, det var när vi var unga och dumma, vi hade skitkul i alla fall så man ska inte gråta över spilld mjölk. Och dessutom så tycker jag det hela är lite komiskt. jag vet inte hur många grabbar vi gjort avundsjuka för att vi varit på Formel 1, och inte brytt oss ett skit om själva sporten...  ;)
Förhoppningsvis så kanske jag får chansen att besöka ett GP igen, när allt kommer omkring så ligger ju Melbourne bara runt hörnet. Melbourne GP 2012, here we come!

Vi snubblade över Mark Webbers F1-bil från förra säsongen, sådant händer bara i Melbourne!



Förutom motorsport så har helgen även bjudit på lite skolarbete, eller hobbyarbete som jag skulle kunna kalla det i mitt fall. Uppgiften jag jobbat på gick ut på att göra en vinjett (typ ett kollage/förstasida) till valfritt tv-program. Jag surfade runt på kanalernas hemsidor och kom till slut fram till att jag skulle göra en vinjett tillhörande... trumvirvel... Pensionärsjävlar på semester!! Här kommer mitt bidrag:


Smygreklam!
 
Så nu medan ni svenskar där borta käkar äggmackor till frukost så ska vi svenskar här borta (vi är iaf 1½ svensk) käka middag. Tack vare att ni ställt om klockan till sommartid så är vi nu "bara" +9 timmar in i framtiden inte +10. Hoppas att alla kom ihåg att ställa om klockan så att ingen kom till jobbet en timme för sent, det skulle ju vara onödigt. Jag gjorde motsatsen ett år och kom till jobbet en timme för tidigt, det var i alla fall bättre, men jag var ganska besviken att jag missade en hel timmes extra sömn!

Lev å må!

/Erika 
 

5 comments:

  1. Vi hänger gärna med till Melbourne 2012. :D

    ReplyDelete
  2. JAA men kanon!! Det skulle vara hur kul som helst! :)

    ReplyDelete
  3. Haha.. Ja jag skulle nog göra samma som sist och bara köpa souvenirer:p men det var kul att vara där iaf:) Men en stor anledning till att vi inte kollade så mkt på racen var väl att vi inte hittade några öronproppar? Folk sa att de delade ut eller sålde överallt men va jag kan minnas fick vi oss aldrig nåra öronproppar?!

    ReplyDelete
  4. Den här gången skulle jag nog ägna lite mer tid åt racet faktiskt! Men självklart skulle det souvenir-shoppas också! Du har nog rätt, vi gick runt runt men hittade aldrig några! :)

    ReplyDelete
  5. Snygg vinjett! Måste kanske se programmet. Myser i stugan i jäckvik. Solen har visat sin bästa sida i två dagar, så vi har en snygg solbrillebränna! Kram lisa & ante

    ReplyDelete